Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (8)

VIVES (7)

KU Leuven (6)

Thomas More Mechelen (5)

Hogeschool Gent (3)

UCLL (3)

KBR (2)

KDG (2)

Odisee (2)

DocAtlas (1)

More...

Resource type

book (10)

object (1)


Language

Dutch (10)


Year
From To Submit

2017 (1)

2012 (1)

2004 (1)

2003 (2)

1999 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Hulp op maat : leervoorwaardentraining in de basisvorming
Authors: --- ---
ISBN: 9053505792 Year: 1996 Volume: 3 Publisher: Leuven Garant


Book
Leren praten en pratend leren : uw kind stimuleren in taal- en leervaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 9038907036 Year: 1998 Publisher: Rijswijk Elmar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
TARSP : Taal Analyse Remediëring en Screening Procedure : taalontwikkelingsschaal van Nederlandse kinderen van 1-4 jaar.
Author:
ISBN: 902650747X Year: 1988 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger


Book
Nijmeegse observatieschaal voor kleuters : een leerlingvolgsysteem : handleiding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9026515944 Year: 1999 Publisher: Lisse Swets & Zeitlinger


Book
Krachtig onderwijzen : de principes van breinvriendelijk onderwijs
Author:
ISBN: 9789461181015 Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De uitgave Krachtig Onderwijzen biedt u een compleet nieuwe kijk op leren. Het boek beschrijft een intelligente en zeer effectieve manier van werken met leerlingen. De aanpak is zo scherp als een laserstraal. Het boek richt zich op zeven elementaire principes van leren die er echt toe doen binnen het onderwijs. Elk principe maakt het verschil tussen leren en niet leren, en tussen middelmatig en goed onderwijs. Als u deze principes toepast binnen uw onderwijs, doet u een nieuwe ervaring op: u geeft 'Krachtig Onderwijs'. Het unieke van 'Krachtig Onderwijs' is dat het de wetenschap van het leren combineert met daadwerkelijk handelen. Het biedt doelgerichtheid, discipline en daadkracht om goed les te geven. De werking van het brein is steeds uitgangspunt voor zeven heel praktische en makkelijk uit te voeren werkwijzen. Met Krachtig Onderwijzen richt u zich op dat wat er echt toe doet en u werkt met een voldaan gevoel. Duizenden leraren doen het al. U kunt het ook en dit boek is uw leidraad.


Book
Pedagogisch-didactisch onderzoek
Author:
ISBN: 9020825739 9020825836 Year: 1979 Publisher: Den Bosch Malmberg


Book
Visuele informatieverwerking en leerproblemen
Authors: ---
ISBN: 9789085750598 9085750598 Year: 2017 Publisher: Cyclus-Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderogen moeten leren zien. Kinderen leren veel op school, maar buiten de school leren ze nog meer. Bij hun doen en laten spelen de ogen een belangrijke rol. Dit boek maakt de rol van de visuele informatieverwerking voor het verwerken van informatie (leren) duidelijk.Hoe tekorten opsporen en hoe de conditie trainen? De overheid dwingt de school aandacht te besteden aan lezen, spellen en rekenen. Op zich goed, maar of de voorwaarden om dat goed te doen aanwezig zijn, is nog maar de vraag. De visuele waarneming is een grote zorg. Om letters en cijfers te lezen moet je kunnen zien. De wereld om je heen leer je kennen door te kijken, te luisteren en te voelen, door te ruiken en te proeven. Kijken is altijd het leidende zintuig dat de cognitie stimuleert. Goed leren kijken om te zien hoort tot de algemene leervoorwaarden.https://www.standaardboekhandel.be/p/visuele-informatieverwerking-en-leerproblemen-9789085750598


Multi
Toetsen vraagstukken leerjaar 1 tot 6
Author:
ISBN: 9077085416 Year: 2003 Publisher: Brussel VCLB Service


Book
Twee tempotoetsen hoofdrekenen binnen het getallenbereik tot 20
Author:
ISBN: 9077085394 Year: 2003 Publisher: Brussel VCLB Service


Book
Ontwikkelingspsychologie voor opvoeders, leraren en hulpverleners : denklijnen en modellen, de ontwikkeling van het gedrag van kinderen en jeugdigen
Author:
ISBN: 9080772682 Year: 2004 Publisher: Utrecht Agiel

Listing 1 - 10 of 10
Sort by